El Comú de Lleida publica els comptes al detall de la seva campanya electoral i insta la resta de forces polítiques a fer-ho

Posted on Posted in Notícies and tagged , , , , , , , , , , , .


Durant la campanya tots els partits s’han omplert la boca de desitjos de transparència, i ara és ja el moment de demostrar-la amb fets. Hem fet bugada per acabar amb l’opacitat de l’ajuntament, estenent de forma simbòlica els nostres comptes davant la Paeria, però ni podem ni volem estar sols en aquest exercici de transparència que la ciutadania demana i mereix.

El Comú fa bugada contra la opacitat i esten els seus comptes. Transparència fins al darrer cèntim

El Comú fa bugada contra la opacitat i estén els seus comptes. Transparència fins al darrer cèntim


Els adherits i simpatitzants de l’agrupació d’electors han finançat una campanya electoral que ha fugit de la invasió propagandística d’espais públics i privats. D’acord amb les prioritats del Comú de Lleida, s’ha dissenyat una campanya, amb un cost de 2.263,69 euros, que evita els dispendis propagandístics propis dels partits polítics per centrar-se en el diàleg i la participació amb taules i presència al carrer i a les xarxes.

ELS COMPTES DE LA CAMPANYA ELECTORAL Comú de Lleida

Comptes de campanya Comú

A diferència dels partits polítics que compten amb la infraestructura i els recursos econòmics de les seves estructures de partit, l’agrupació d’electors del Comú de Lleida ha finançat la campanya exclusivament amb les aportacions dels electors de Lleida adherits i simpatitzants de la candidatura. La campanya, d’acord amb els principis del Comú de Lleida, no s’ha centrat en la promoció d’una cara, un eslògan i unes sigles, sinó en el diàleg amb la gent a les places i a les xarxes, per explicar el projecte i recollir les aportacions i preocupacions de la gent que ha participat en les 12 taules rodones programades al carrer i les mes de 30 parades informatives als barris. Enfront els partits polítics que s’ofereixen com una solució personalitzada en un líder, l’aposta per les cintes color bordeus a les faroles i als arbres ha volgut estimular la curiositat i els interrogants entre la gent, entenent que són ingredients imprescindibles per a la participació política. El baix cost de la campanya i els materials utilitzats responen també a la voluntat del Comú de Lleida d’evitar costos innecessaris en l’activitat política i d’impulsar un model de ciutat respectuós amb el medi ambient. Per això hem escenificat el rebuig a la invasió de publicitat postal de tot tipus no sol·licitada dipositant moltes cartes no desitjades al contenidor blau.

Rebutgem la invasió de publicitat postal i la reciclem

Rebutgem la invasió de publicitat postal i la reciclem


El canvi ja ha començat. Fins ara, hem pogut controlar i fiscalitzar des de fora maneres de fer que no responen en absolut a un govern responsable i transparent. I ara, volem que la ciutadania entri amb nosaltres a la Paeria per tal de canviar més coses” ha valorat Sergi Talamonte, qui ha afegit: “Perquè només amb ser-hi, ja podrem estar pendents de fins a l’últim cèntim que es gasti dels diners de tothom. La transparència no és un concepte buit. La transparència té més sentit que mai si no volem que no ens estafin més.”
Transparència per a un govern obert i que dóna comptes a la ciutadania
La publicació dels comptes de la campanya electoral exemplifica el compromís del Comú de Lleida amb la transparència de l’acció política, compromisos concretats en el codi ètic. En el pla de xoc per als primers sis mesos, la candidatura ciutadana es compromet a que totes les propostes, debats i processos de presa de decisions de l’ajuntament, així com la documentació i les agendes de plens municipals, comissions i càrrecs polítics siguin públiques i accessibles amb antelació.
Es prioritza també tot procés d’auditoria de l’acció municipal, començant per una auditoria del deute municipal, prèvia a una consulta ciutadana sobre les accions a emprendre en cas que aflori deute il·legítim. En la mateixa línia, es proposa una auditoria dels serveis públics, que permeti avaluar la qualitat i eficiència dels serveis prestats per l’ajuntament i dels serveis externalitzats.
Davant la constatació de nombrosos casos d’actuacions promeses en campanya electoral i d’accions municipals anunciades públicament però que després no s’han arribat a posar en marxa, el Comú de Lleida vol tenir preparat en un termini de sis mesos un Observatori del compliment dels compromisos adquirits pel govern municipal i les forces polítiques per evitar exemples com aquests:
Paeria peatonalizara Pi i Maragall entre Auditori i Prat de la Riba0905SEGRE : DIARI : 12 : 12-13 1405SEGRE : DIARI : 4 : 4-5 Ros diu que no es presentara al 2015
 
Les mesures de transparència inclouen també el desenvolupament, en un màxim de dos anys, d’un sistema tècnic que faci accessible i comprensible tota la informació detallada dels comptes, les contractacions i les concessions administratives de l’ajuntament. Tot i que actualment part d’aquesta informació està efectivament publicada online –no tota-, és molt difícil trobar-la i, encara més, entendre-la, especialment per a persones no avesades a l’ús de tecnologies o a la terminologia de l’administració pública. Per això, el Comú de Lleida ha començat ja a treballar en formes de presentació de la informació molt més significatives per a la gent comú, com amb l’impuls de l’Observatori ciutadà municipal o el blog de transparència desenvolupat per un dels membres del Comú.
A més, el Comú es compromet a que tots els càrrecs electes facin pública llur declaració de béns i retribucions tan bon punt preguin possessió d’aquestes responsabilitats i, finalment, ho tornin a fer en acabat el mandat.

Finalment, el Comú proposa també convertir el Gabinet de premsa de l’Ajuntament i altres punts d’informació municipal en eines informatives al servei de tots els grups polítics i de la pròpia ciutadania, en lloc de ser eines de promoció només de l’acció de l’equip de govern.

El Comú de Lleida entén la transparència no només com un mecanisme de fiscalització imprescindible de l’acció pública, sinó també com a ingredient bàsic per promoure una participació informada i la col·laboració ciutadana en la millora de la gestió. Igual que la publicació dels comptes de la campanya pot servir per a que la gent interessada proposi altres possibilitats i opcions que abarateixin els costos, la publicació dels comptes i de l’activitat de l’Ajuntament ha de servir per a que ciutadans i empreses proveïdores puguin aportar comentaris, propostes i ofertes que millorin el funcionament de la Paeria.

Agenda Comú per divendres 22 de maig

10:30h Taula informativa i per escoltar la gent a Pardinyes (davant institut Josep Lladonosa)

19h Festa central de ‘campanya’ a les 19h a Pl. St Joan per compartir el nostre entusiasme, l’alegria d’haver arribat fins aquí assolint els reptes que s’han presentat pel camí. Ho celebrarem amb música en directe de ‘Ella nos vuelve decentes’ i ‘Lauzeta’; amb projeccions de vídeo i una exposició d’idees.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest