El comúdelleida s’ha reunit aquest matí amb representants de la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAVLL) per abordar la situació actual del transport públic a la ciutat. Totes dues parts han expressat la seva preocupació pel fet que caldrà fer una nova pròrroga del contracte actual, “un nou mandat perdut pel que fa a la definició d’un nou servei de bus”, subratllava la regidora del comúdelleida, Laura Bergés.
El grup municipal ha assenyalat que l’enquesta de satisfacció encarregada per l’empresa concessionària no reflecteix la realitat del servei i ha defensat que cal revisar-la a fons per obtenir dades realment útils i representatives. Durant la trobada també s’ha posat sobre la taula el debat sobre els models de gestió del servei, i des del comúdelleida s’ha tornat a defensar la necessitat de municipalitzar el servei d’autobús.
“Amb la gestió directa, l’Ajuntament podria estalviar entre 1,5 i 2 milions d’euros, segons els propis estudis encarregats pel consistori”, ha explicat la regidora. A més, el comúdelleida ha destacat que aquest model permet un major control públic i la possibilitat d’introduir millores o canvis de manera àgil, sense estar lligats a un contracte extern.
Tant el comúdelleida com la FAVLL han coincidit en la necessitat urgent de millorar els recorreguts i les freqüències de pas dels autobusos perquè el transport públic esdevingui una alternativa real al vehicle privat. La FAVLL ha traslladat que rep una gran quantitat de queixes veïnals per un servei que no dona resposta a les necessitats del dia a dia de molts usuaris.
Malgrat que la nova pròrroga del contracte és una realitat, tant el comúdelleida com la FAVLL han coincidit en la urgència d’introduir millores immediates, encara que sigui en el marge limitat que permet un contracte obsolet. “Considerem que l’immobilisme del govern municipal està fent perdre el temps per tenir un servei eficient”, ha remarcat la regidora.