Proposem mesures per al nou contracte de neteja i gestió de residus

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat capdavantera, Ciutat per treballar, Ciutat per viure and tagged , , , .
neteja i gestió de residus

El comúdelleida, ha presentat dues mesures clau per garantir una gestió més eficient i transparent de la neteja i la recollida de residus a la ciutat de Lleida. Aquestes propostes s’inclouen en el marc de les aportacions al nou contracte de neteja i gestió de residus.

Des del comúdelleida es presenta una primera proposta que se centra en marcar objectius quantificables de reducció de brossa generada i d’increment de recollida selectiva, compromisos que haurien de vincular-se directament a la retribució de l’empresa.

La regidora del comúdelleida, Laura Bergés afegia que «és fonamental que l’empresa tingui incentius clars per reduir la brossa que generem com a ciutat i, al mateix temps, incrementar els nivells de recollida selectiva. No podem seguir tolerant que els objectius mediambientals quedin en paper mullat. Per això, vincular la retribució a l’assoliment d’aquests objectius és una eina potent per assegurar que es compleixen».

Aquesta mesura busca garantir que la concessionària no només compleixi amb els estàndards mínims, sinó que es comprometi activament amb la millora de les dades de reciclatge i reducció de residus.

Seguint amb aquesta línia, el comúdelleida ha proposat la creació d’un equip intern de seguiment del servei, format per dues persones, amb perfil jurídic i tècnic, per garantir el control efectiu de la prestació.

«No podem deixar el control del servei en mans de l’empresa contractada. Un equip intern de l’Ajuntament és necessari per assegurar-nos que el servei es presta en les millors condicions possibles i amb un rigor constant», ha explicat Bergés.

Un equip seria clau per assegurar la correcta supervisió del servei, identificar possibles deficiències i garantir la transparència en la gestió.

A més d’aquestes dues mesures, el comúdelleida ha presentat altres propostes per reforçar el nou contracte de neteja i gestió de residus, com la revisió de les hores de treball i d’ús dels equipaments en el contracte actual, per avaluar millor l’increment de servei necessari, així com la creació de clàusules socials per a la gestió del personal, i l’increment de les zones de recollida Porta a Porta.

Aquest conjunt de propostes té com a objectiu millorar la qualitat del servei, garantir la sostenibilitat ambiental i assegurar un control més rigorós i transparent per part de l’Ajuntament.

Notícies relacionades: Proposem millores en el contracte de neteja per una ciutat més neta

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest