Representants laborals del Servei de Teleassistència traslladen al comúdelleida les deficiències en el model de prestació d’aquest a la gent gran

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat per treballar, Ciutat per viure, Comú de Lleida and tagged , , , .

La representant dels treballadors i treballadores i el comúdelleida han compartit la preocupació per la precarització del servei, davant la que reclamen més control públic i la revisió del model de gestió per anar cap a la municipalització.

La delegada de personal de CCOO de l’empresa, la presidenta de la plataforma de Teleassistència de Catalunya i l’Helana Motos, responsable de Sanitat de CCOO Terres de les Lleida i Pirineu-Aran han exposat a Laura Bergés, Sergi Talamonte i Victoria Pacheco, l’incompliment de les clàusules de prestació del servei i com està afectant de forma directa a qualitat del mateix.

Les treballadores del Servei de Teleassistència han recordat que han passat d’atendre a 1.076 persones grans amb 10 treballadors, a prestar servei a 5.800 persones amb només una treballadora més, 11 en total. A la falta de personal s’hi afegeix una major càrrega de serveis i funcions,en algunes ocasions amb encàrrecs que estan per sobre de les competències associades a la titulacions del personal. Davant aquesta situació, les representants sindicals han reclamat la municipalització del servei com a via per garantir una millor prestació.

La cap de llista, Laura Bergés ha lamentat que «el govern no estigui vetllant per una gestió adequada del servei de teleassistència a la gent gran i que hagi arribat al final del contracte sense haver preparat ni la pròrroga ni els estudis per a la municipalització». La licitació del Servei de Teleassistència preveia 2 anys de contracte, que van acabar el passat 3 de març, i dos possibles pròrrogues d’un any, però l’Ajuntament no ha activat la pròrroga i per tant s’ha entrat en pròrroga forçosa, sense haver fet cap revisió de les condicions en què s’està desenvolupant el servei.

Laura Bergés ha exposat a les representants del treballadors l’aposta del comúdelleida per la municipalització del servei de teleassistència «per aconseguir una major coordinació amb la resta de serveis adreçats a la gent gran», i la necessitat de millorar la supervisió de la qualitat del servei mentre estigui es mantingui el contracte d’externalització.

En aquesta línia, en la reunió s’han apuntat a la necessitat de vetllar per unes condicions i una dotació laborals adequades, per un major control de la gestió econòmica i per l’avaluació de la qualitat comptant amb la valoració de les persones usuàries i les seues famílies i de les treballadores.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest